Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1093 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1093 OPTIMAL

G2-1093 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1093
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1093

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Długość [mm] 303,3
Gwint zewn. 1 [mm] M16 x 1,50 RHT
Gwint zewn. 2 [mm] M16 x 1,50 RHT
nr EAN 4031185195300

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1093 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-1093 MERCEDES VITO 03-

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1093 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1093 producenta OPTIMAL

MERCEDES-BENZ

6394600055, 6394600255, A6394600055, A6394600255

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6394600055
MERCEDES-BENZ      6394600255
MERCEDES-BENZ      A6394600055
MERCEDES-BENZ      A6394600255

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1093 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.