Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1181 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1181 OPTIMAL

G2-1181 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1181

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość całkowita [mm] 267,5
Gwint zewn. 1 [mm] M18 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185265867

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1181 OPTIMAL

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1181 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

ROLLS-ROYCE

SILVER SERAPH, CORNICHE V, PHANTOM VII, GHOST I, PHANTOM VII Drophead Coupe, PHANTOM VII coupe, WRAITH

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1181 producenta OPTIMAL

BMW

32106784716, 32106784719, 32106784792

ROLLS-ROYCE

32106784716, 32106784719, 32106784792

numery OEM:
BMW      32106784716
BMW      32106784719
BMW      32106784792
ROLLS-ROYCE      32106784716
ROLLS-ROYCE      32106784719
ROLLS-ROYCE      32106784792
ALPINA      32106784716
ALPINA      32106784719
ALPINA      32106784792
BRILLIANCE BMW      32106784716
BRILLIANCE BMW      32106784719
BRILLIANCE BMW      32106784792

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1181 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.