Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1192 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1192 OPTIMAL

G2-1192 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1192

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 322,7
Gwint zewn. 1 [mm] M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185265973

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1192 OPTIMAL

numery OEM:
SKODA      6Q0419803
SKODA      6Q0419803B
SKODA      6Q0419803D
SKODA      6Q0419803F
SKODA      6Q0419804
SKODA      6Q0419804B
SKODA      6Q0419804D
SKODA      6Q0419804F
SKODA      6Q0419807
SKODA      6Q0419807B
SKODA      6Q0419807D
SKODA      6Q0419807F
SKODA      6Q0419810
SKODA      6Q0419810B
SKODA      6Q0419810D
SKODA      6Q0419810F
VOLKSWAGEN      6E0419803A
VOLKSWAGEN      6E0419804A
VOLKSWAGEN      6E0419807A
VOLKSWAGEN      6E0419810A
VOLKSWAGEN      6Q0419803
VOLKSWAGEN      6Q0419803B
VOLKSWAGEN      6Q0419803D
VOLKSWAGEN      6Q0419803F
VOLKSWAGEN      6Q0419804
VOLKSWAGEN      6Q0419804B
VOLKSWAGEN      6Q0419804D
VOLKSWAGEN      6Q0419804F
VOLKSWAGEN      6Q0419807
VOLKSWAGEN      6Q0419807B
VOLKSWAGEN      6Q0419807D
VOLKSWAGEN      6Q0419807F
VOLKSWAGEN      6Q0419810
VOLKSWAGEN      6Q0419810B
VOLKSWAGEN      6Q0419810D
VOLKSWAGEN      6Q0419810F

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1192 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.