Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz ATEGO 1318 AK (1998-2004) 177km » G2-1240 optimal
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Atego 1318 Ak (1998-2004) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1240 OPTIMAL

G2-1240 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1240

    Ocena:
numer części:

G2-1240

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowywewnątrz
Numer artykułu zalecanego dodatkuG1-1467
Numer artykułu zalecanego dodatkuG1-1468
Wymagana ilość2
Długość całkowita [mm]263,5
Gwint zewn. 1 [mm]M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M14 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185659765
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1240 OPTIMAL

numery OEM:
BMW      32106792029
BMW      32106792030
ALPINA      32106792029
ALPINA      32106792030
BRILLIANCE BMW      32106792029
BRILLIANCE BMW      32106792030

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1240 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.