Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1280 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1280 OPTIMAL

G2-1280 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1280
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G2-1280

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 291
Wersja śruby/nakrętki podkładka zabezpieczającą
Gwint zewn. 1 [mm] M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M15 x 1,50 RHT M
nr EAN 4058787035032

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1280 OPTIMAL

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1280 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1280 producenta OPTIMAL

TOYOTA

4550329565

numery OEM:
TOYOTA      45503-29565

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1280 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.