Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1321 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1321 OPTIMAL

G2-1321 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1321

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1321

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez manszety układu kierowniczego
Numer artykułu zalecanego dodatku G1-1584
Numer artykułu zalecanego dodatku G1-1585
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 281
alternatywny zestaw naprawczy G0-821
alternatywny zestaw naprawczy G0-820
Gwint zewn. 1 [mm] M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4058787152999

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1321 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      9820340280
PEUGEOT      9820340280
TOYOTA      SU001-A7257
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1321 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.