Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-680 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-680 OPTIMAL

G2-680 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

G2-680

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy góra
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
dla numeru OE 1 603 199
Ograniczenia producenta Saginaw
Długość [mm] 330
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 4031185926805

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-680 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-680 OPEL VECTRA B 95-02 L=365MM WSPOMAGANIE SAGINAW
numery OEM:
OPEL      1603199
VAUXHALL      1603199

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-680 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.