Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-701 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-701 OPTIMAL

G2-701 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-701

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy w środku
Strona zabudowy góra
parzyste numery artykułów G2-700
Długość [mm] 429
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
nr EAN 4031185927017

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-701 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-701 DAEWOO ESPERO,LANOS,NEXIA,OPEL ASCONA,KADETT
numery OEM:
OPEL      0322126
OPEL      07848282
OPEL      322126
VAUXHALL      0322126
VAUXHALL      322126
VAUXHALL      90125568
DAEWOO      322126

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-701 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.