Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-919 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-919 OPTIMAL

G2-919 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-919
 

    Ocena:
numer części:

G2-919

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 356
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185107976

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-919 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-919 MAZDA 323 94-98
numery OEM:
MAZDA      B21H3225X

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-919 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.