Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » M-860860 optimal

Zestaw osłon, wał napędowy M-860860 OPTIMAL

M-860860 Zestaw osłon, wał napędowy OPTIMAL
optimal M-860860

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MK-860860

numer części:

M-860860

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 25,8
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 85
Wysokość [mm] 80
nr EAN 4031185045087

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy M-860860 OPTIMAL

numery OEM:
RENAULT      7701462100
RENAULT      7701462308
RENAULT      7701468575
RENAULT      7701468576
RENAULT      7701470567

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy M-860860 OPTIMAL w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.