Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10002 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10002 ORIGINAL IMPERIUM

10002 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10002

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 147,9
Ilość żeber 5
Masa [g] 1416
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 142,7
Średnica wewnętrzna [mm] 43,9
Szerokość 1 [mm] 25,7
nr EAN 8033989013640

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10002 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 / C3 ORIGIN III, C3 I, C3 II, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C-ELYSEE 1.1-1.6ALK 06.96-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9655703580
CITROËN      0515K1
CITROËN      0515N0
CITROËN      0515P5
CITROËN      0515S1
CITROËN      515S1
CITROËN      9650653380
CITROËN      965065380
CITROËN      9653771880
FIAT      9655703580
LANCIA      9655703580
PEUGEOT      0515K1
PEUGEOT      0515N0
PEUGEOT      0515P5
PEUGEOT      0515S1
PEUGEOT      515S1
PEUGEOT      9650653380
PEUGEOT      965065380
PEUGEOT      9653771880

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10002 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10002 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.