Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10049 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10049 ORIGINAL IMPERIUM

10049 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10049

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 150
Ilość żeber 4
Masa [g] 1360
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 139,6
Średnica wewnętrzna [mm] 23
Szerokość 1 [mm] 45,5
Szerokość 2 [mm] 23,6
nr EAN 8033989014111

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10049 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: FIAT PANDA, PANDA/HATCHBACK, PUNTO, PUNTO/HATCHBACK, STRADA, LANCIA Y, YPSILON 1.1-1.2LPG 03.96-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46548453
ALFA ROMEO      46776095
ALFA ROMEO      46791866
ALFA ROMEO      55181186
ALFA ROMEO      55181229
ALFA ROMEO      7747801
FIAT      46548453
FIAT      46776095
FIAT      46791866
FIAT      55181186
FIAT      55181229
FIAT      7747801
LANCIA      46548453
LANCIA      46776095
LANCIA      46791866
LANCIA      55181186
LANCIA      55181229
LANCIA      7747801

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10049 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10049 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.