Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10060 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10060 ORIGINAL IMPERIUM

10060 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10060

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 195
Ilość żeber 1
Masa [g] 5038
Średnica wewnętrzna [mm] 18
Szerokość 1 [mm] 63
Szerokość 2 [mm] 48
nr EAN 8033989014227

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10060 ORIGINAL IMPERIUM

Czujnik ciśnienia oleju (0,4bar; 1 pin; czarny) AUDI 100 1.8 11.68-11.71
numery OEM:
AUDI      074105251J
AUDI      074105251K
SEAT      074105251J
SEAT      074105251K
SKODA      074105251J
SKODA      074105251K
VOLKSWAGEN      074105251J
VOLKSWAGEN      074105251K

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10060 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10060 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.