Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10067 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10067 ORIGINAL IMPERIUM

10067 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10067

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 150
Ilość żeber 3,4
Masa [g] 1723
Średnica wewnętrzna [mm] 34
Szerokość 1 [mm] 43
Szerokość 2 [mm] 130
nr EAN 8033989215082

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10067 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3,4) pasuje do: FIAT DOBLO, DOBLO/MINIVAN, PALIO, PUNTO, PUNTO/HATCHBACK, SIENA, STRADA 1.2-1.3 06.98-

Koło pasowe, wał korbowy 10067 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10067 producenta ORIGINAL IMPERIUM

FIAT

55181190

numery OEM:
ALFA ROMEO      55181190
FIAT      55181190
LANCIA      55181190

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10067 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10067 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.