Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10075 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10075 ORIGINAL IMPERIUM

10075 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 10075
Koło pasowe, wał korbowy 10075
235.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10075

Ilość żeber 4
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138,88
Ilość żeber 5
Masa [g] 4294
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 125,48
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Szerokość 1 [mm] 70,82
Szerokość 2 [mm] 39,58
nr EAN 8033989190174

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10075 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 5) pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E39), 5 (E60), 5 (E61), 7 (E38), 7 (E65, E66, E67), X3 (E83), X5 (E53), Z3 (E36), Z4 (E85) 2.0-3.0 12.91-12.10

Koło pasowe, wał korbowy 10075 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10075 producenta ORIGINAL IMPERIUM

BMW

11231432471, 11231438995

numery OEM:
BMW      11231432471
BMW      11231438995

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10075 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10075 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.