Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10085 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10085 ORIGINAL IMPERIUM

10085 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10085

Ilość żeber 6
Masa [g] 2644
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 167,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 160
Średnica wewnętrzna [mm] 50
Szerokość 1 [mm] 43,85
nr EAN 8033989193557

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10085 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT V363 2.0D-2.4D 01.00-
numery OEM:
FORD      1379766
FORD      1727140
FORD      1748942
FORD      6C1Q6B319EA
FORD      BK3Q6B319CA
FORD      BK3Q6B319CB

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10085 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10085 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.