Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10187 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10187 ORIGINAL IMPERIUM

10187 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 10187
Koło pasowe, wał korbowy 10187

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10187

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 141,7
Ilość żeber 5
Masa [g] 1705
Średnica wewnętrzna [mm] 42
Szerokość 1 [mm] 32
nr EAN 8033989015095

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10187 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: OPEL ASTRA F, CALIBRA A, FRONTERA A, FRONTERA A SPORT, FRONTERA B, OMEGA B, SINTRA, VECTRA A, VECTRA B 1.8-2.5D 04.88-07.04

Koło pasowe, wał korbowy 10187 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10187 producenta ORIGINAL IMPERIUM

OPEL

0614654, 5614413, 614654, 90466618, 90469102

numery OEM:
OPEL      0614654
OPEL      5614413
OPEL      614654
OPEL      90466618
OPEL      90469102

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10187 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10187 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.