Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10211 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10211 ORIGINAL IMPERIUM

10211 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
172.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10211

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 153
Ilość żeber 5
Masa [g] 1490
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 153
Średnica wewnętrzna [mm] 36
nr EAN 8033989015323

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10211 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
ALFA ROMEO      0515Q6
ALFA ROMEO      9624596880
ALFA ROMEO      9637218980
CITROËN      0515L7
CITROËN      0515Q6
CITROËN      515L7
CITROËN      515Q6
FIAT      0515Q6
FIAT      9624596880
FIAT      9637218980
LANCIA      0515Q6
LANCIA      9624596880
LANCIA      9637218980
PEUGEOT      0515L7
PEUGEOT      0515Q6
PEUGEOT      515L7
PEUGEOT      515Q6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10211 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10211 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.