Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10213 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10213 ORIGINAL IMPERIUM

10213 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10213

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143,28
Ilość żeber 4
Masa [g] 2237
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 26,58
nr EAN 8033989015347

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10213 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: CITROEN BX, C15, C15/MINIVAN, C25, EVASION, XANTIA, PEUGEOT 205 I, 205 II, 205/HATCHBACK, 305 II, 306, 309 I, 309 II 1.7D/1.8D/1.9D 10.82-04.02
numery OEM:
CITROËN      0515K9
CITROËN      515K9
PEUGEOT      0515K9
PEUGEOT      515K9

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10213 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10213 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.