Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10223 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10223 ORIGINAL IMPERIUM

10223 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10223

Masa [g] 3423
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 216
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 152
Średnica wewnętrzna [mm] 32
nr EAN 8033989215334

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10223 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S203), C (W203), CLC (CL203), CLK (C209), E T-MODEL (S210), E T-MODEL (S211) 2.1D/2.2D/2.7D 06.98-06.11

Koło pasowe, wał korbowy 10223 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10223 producenta ORIGINAL IMPERIUM

MERCEDES-BENZ

6110300303, 6110301703, 6120300003, 6470300103, A6110300303, A6110301703, A6120300003, A6470300103

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6110300303
MERCEDES-BENZ      6110301703
MERCEDES-BENZ      6120300003
MERCEDES-BENZ      6470300103
MERCEDES-BENZ      A6110300303
MERCEDES-BENZ      A6110301703
MERCEDES-BENZ      A6120300003
MERCEDES-BENZ      A6470300103

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10223 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10223 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.