Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10261K original imperium

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10261K ORIGINAL IMPERIUM

10261K Zestaw koła pasowego, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10261K

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 152,8
Masa [g] 2561
dla numeru OE 0515J9
Numer komponentu 2
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 37,5
Szerokość 2 [mm] 29,6
nr EAN 8039694492077

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10261K ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN EVASION, XANTIA, XM, FIAT ULYSSE, LANCIA ZETA, PEUGEOT 406, 605, 806 2.1D 05.89-10.04
numery OEM:
ALFA ROMEO      9617894180
CITROËN      0515J9
CITROËN      515J9
FIAT      9617894180
LANCIA      9617894180
PEUGEOT      0515J9
PEUGEOT      515J9

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10261K ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10261K ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.