Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10267K original imperium

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10267K ORIGINAL IMPERIUM

10267K Zestaw koła pasowego, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10267K

Masa [g] 5009
Numer komponentu 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 191,4
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 184
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
Szerokość 1 [mm] 56
Szerokość 2 [mm] 43
nr EAN 8039695492083

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10267K ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, ze śrubami) pasuje do: VOLVO 850, S70, S80 I, V70 I, V70 II, AUDI 100 C4, A6 C4, VW CRAFTER 30-35, CRAFTER 30-50, LT 28-35 II 1.9D-2.5D 07.90-12.16
numery OEM:
AUDI      074105251AC
AUDI      074105251N
AUDI      074105251R
AUDI      074105251S
AUDI      074105251T
AUDI      74105251AC
SEAT      074105251AC
SEAT      074105251N
SEAT      074105251R
SEAT      074105251S
SEAT      074105251T
SEAT      74105251AC
SKODA      074105251AC
SKODA      074105251N
SKODA      074105251R
SKODA      074105251S
SKODA      074105251T
SKODA      74105251AC
VOLVO      8627933
VOLVO      9163918
VOLVO      9180620
VOLVO      9180820
VOLVO      9463918
VOLKSWAGEN      074105251AC
VOLKSWAGEN      074105251N
VOLKSWAGEN      074105251R
VOLKSWAGEN      074105251S
VOLKSWAGEN      074105251T
VOLKSWAGEN      74105251AC

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10267K ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10267K ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.