Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10293 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10293 ORIGINAL IMPERIUM

10293 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10293

Ilość żeber 5
Masa [g] 2110
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 155,4
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 151,20
Średnica wewnętrzna [mm] 26,03
Szerokość 1 [mm] 17,80
nr EAN 8033989016054

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10293 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
NISSAN      1230300Q0C
NISSAN      1230300Q0J
RENAULT      8200352613
RENAULT      8200395313
RENAULT      8200544135
RENAULT      8200552236
RENAULT      8200687605
RENAULT      8200699517
DACIA      8200352613
DACIA      8200395313
DACIA      8200544135
DACIA      8200552236
DACIA      8200687605
DACIA      8200699517

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10293 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10293 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.