Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volvo 9700 9700 (2009-???) 420km » 10297 original imperium
wybrany samochód: 
Volvo 9700 9700 (2009-???) 420km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10297 ORIGINAL IMPERIUM

10297 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10297

Status produktu: Normalny
Masa [g]1745
Średnica zewnętrzna 1 [mm]127
Ilość żeber5
Średnica wewnętrzna [mm]29,4
Szerokość 1 [mm]43,8
Szerokość 2 [mm]25,18
nr EAN8033989016092

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10297 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN EVASION, SAXO, XANTIA, XM, XSARA, ZX, FIAT ULYSSE, PEUGEOT 106 II, 306, 405 II, 406, 605, 806, EXPERT 1.6/1.8/2.0 03.91-03.05
numery OEM:
ALFA ROMEO      9617691980
CITROËN      0515H6
CITROËN      515H6
FIAT      9617691980
LANCIA      9617691980
PEUGEOT      0515H6
PEUGEOT      515H6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10297 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10297 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.