Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » 23169 original imperium

Przewód hamulcowy elastyczny 23169 ORIGINAL IMPERIUM

23169 Przewód hamulcowy elastyczny ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

23169

Strona zabudowy Oś tylna
Wymagana ilość 2
Długość [mm] 160
Masa [g] 66
nr EAN 8033989057613

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny 23169 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
ALFA ROMEO      60800372
ALFA ROMEO      71736960
ALFA ROMEO      7586907
ALFA ROMEO      7614669
CITROËN      4806C4
FIAT      46786435
FIAT      60800372
FIAT      71736960
FIAT      71737663
FIAT      7586907
FIAT      7614669
FIAT      7715774
LANCIA      60800372
LANCIA      71736960
LANCIA      7586907
LANCIA      7614669
PEUGEOT      4806C4

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny 23169 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Przewód hamulcowy elastyczny 23169 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-06-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.