Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 27854 original imperium

Osłona, wał napędowy 27854 ORIGINAL IMPERIUM

27854 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

27854

Materiał Guma
Wysokość [mm] 145
Masa [g] 180
Strona zabudowy Od strony koła
Średnica 1 [mm] 29
Średnica 2 [mm] 98
nr EAN 8033989084190

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 27854 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 29/98) (dł.145) (kpl.) pasuje do: CITROEN JUMPER I, XM; FIAT DUCATO; PEUGEOT 605, BOXER; VW SHARAN 1.8-3.0 05.89-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9464383780
ALFA ROMEO      9564478680
AUDI      7M0498203
CITROËN      329398
CITROËN      9564478680
FIAT      9464383780
FIAT      9564478680
LANCIA      9464383780
LANCIA      9564478680
PEUGEOT      329398
PEUGEOT      9564478680
SEAT      7M0498203
SKODA      7M0498203
VOLKSWAGEN      7M0498203

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 27854 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 27854 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.