Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 29462 original imperium

Osłona, wał napędowy 29462 ORIGINAL IMPERIUM

29462 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

29462

Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 110
Masa [g] 96
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm] 20
Średnica 2 [mm] 80
nr EAN 8033989098272

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 29462 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 20/80) (dł.110) (kpl.) pasuje do: RENAULT 12, 15, 18, 18 VARIABLE, 19 I, 19 I CHAMADE, 19 II, 19 II CHAMADE, 4, 4/MINIVAN, 5, 6, CLIO I 0.8-1.9D 10.62-06.07
numery OEM:
RENAULT      7701450617
RENAULT      7701469389
RENAULT      7701469389S

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 29462 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 29462 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.