Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30025 original imperium

Osłona, wał napędowy 30025 ORIGINAL IMPERIUM

30025 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30025

Materiał Guma
Wysokość [mm] 100
Masa [g] 89
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica 1 [mm] 24
Średnica 2 [mm] 61
nr EAN 8033989102979

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30025 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 24/61) (dł.100) (kpl.) pasuje do: ALFA ROMEO 164, AUDI 100 C2, 100 C3, 80 B2 1.3-3.0 08.78-09.98
numery OEM:
ALFA ROMEO      60510352
AUDI      431407283A
AUDI      431498201D
AUDI      441498201
AUDI      811498201
FIAT      60510352
LANCIA      60510352
SEAT      431407283A
SEAT      431498201D
SEAT      441498201
SEAT      811498201
SKODA      431407283A
SKODA      431498201D
SKODA      441498201
SKODA      811498201
VOLKSWAGEN      431407283A
VOLKSWAGEN      431498201D
VOLKSWAGEN      441498201
VOLKSWAGEN      811498201

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30025 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30025 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.