Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30039 original imperium

Osłona, wał napędowy 30039 ORIGINAL IMPERIUM

30039 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30039

Masa [g] 97
Wysokość [mm] 78
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony koła
Wymagana ilość 2
Średnica 1 [mm] 22
Średnica 2 [mm] 82
nr EAN 8033989103112

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30039 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 22/82) (dł.78) (kpl.) pasuje do: OPEL ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, CALIBRA A, KADETT D, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI, VECTRA A 1.2-2.0 08.79-12.10
numery OEM:
AUDI      443407285A
AUDI      443498203C
AUDI      811498203
OPEL      1603180
OPEL      374050
OPEL      90125491
OPEL      90421747
SEAT      443407285A
SEAT      443498203C
SEAT      811498203
SKODA      443407285A
SKODA      443498203C
SKODA      811498203
VOLKSWAGEN      443407285A
VOLKSWAGEN      443498203C
VOLKSWAGEN      811498203

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30039 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30039 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.