Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Nissan PRIMERA (P11) 2.0 16V (1996.09-2001.12) 150km » 30062 original imperium
wybrany samochód: 
Nissan Primera (p11) 2.0 16v (1996.09-2001.12) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 30062 ORIGINAL IMPERIUM

30062 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30062

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Wysokość [mm]97,5
Masa [g]86
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica 1 [mm]21,5
Średnica 2 [mm]76
nr EAN8033989103341

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30062 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 21,5/76) (dł.97,5) (kpl.) pasuje do: FORD ESCORT I, ESCORT II, ESCORT III, ESCORT III EXPRESS, ESCORT IV, ESCORT IV EXPRESS, ESCORT V 1.0-2.8 09.73-08.03
numery OEM:
FORD      1016757
FORD      1016760
FORD      1073805
FORD      1638320
FORD      6043191
FORD      77TT3A331FA
FORD      V85BB4K258AA

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30062 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30062 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.