Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30645 original imperium

Zestaw osłon, wał napędowy 30645 ORIGINAL IMPERIUM

30645 Zestaw osłon, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 30645
Zestaw osłon, wał napędowy 30645
30645
original imperium 30645 Zestaw osłon, wał napędowy

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30645

Materiał Guma
Numer komponentu 4
Strona zabudowy Od strony koła
Masa [g] 242
nr EAN 8033989109015

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 30645 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 34/81) (dł.152) (kpl.) pasuje do: RENAULT 11, 19 I, 19 I CHAMADE, 19 II, 19 II CHAMADE, 19 II/HATCHBACK, 21, 9, CLIO I, KANGOO, KANGOO EXPRESS 1.1-1.9D 09.81-

Zestaw osłon, wał napędowy 30645 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 30645 producenta ORIGINAL IMPERIUM

RENAULT

7701465489, 7701466122

numery OEM:
RENAULT      7701465489
RENAULT      7701466122

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 30645 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy 30645 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.