Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 31213 original imperium

Osłona, wał napędowy 31213 ORIGINAL IMPERIUM

31213 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

31213

Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Masa [g] 90
Wysokość [mm] 95
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony koła
Wymagana ilość 2
Średnica 1 [mm] 21
Średnica 2 [mm] 65
nr EAN 8033989113739

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 31213 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz/zewnątrz (fi: 21/65) (dł.95) (kpl.) pasuje do: FORD ESCORT IV, ESCORT IV EXPRESS, ESCORT V, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI, FIESTA III, ORION I, ORION III 1.0-1.8D 07.83-08.00

Osłona, wał napędowy 31213 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Osłona, wał napędowy 31213 producenta ORIGINAL IMPERIUM

FORD

6161378, 86AG3A331AA

numery OEM:
FORD      6161378
FORD      86AG3A331AA

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 31213 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 31213 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.