Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 31276 original imperium

Osłona, wał napędowy 31276 ORIGINAL IMPERIUM

31276 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

31276

Materiał Guma
Wysokość [mm] 104
Masa [g] 171
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica 1 [mm] 24
Średnica 2 [mm] 77
nr EAN 8033989114347

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 31276 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 24/77) (dł.104) (kpl.) pasuje do: FORD ESCORT CLASSIC, ESCORT IV, ESCORT IV EXPRESS, ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI 1.6-2.0 07.88-08.00
numery OEM:
FORD      1073845
FORD      6676140
FORD      92AG3L537AA

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 31276 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 31276 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.