Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Volkswagen DERBY (86C, 80) 1.3 (1983.08-1984.12) 55km » 36597 original imperium
wybrany samochód: 
Volkswagen Derby (86c, 80) 1.3 (1983.08-1984.12) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 36597 ORIGINAL IMPERIUM

36597 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36597

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze strzemieniem mocującym
Wysokość [mm]113,5
Masa [g]418
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm]23
Średnica 2 [mm]81,5
nr EAN8033989135311

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36597 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 23/81,5) (dł.113,5) (kpl.) pasuje do: RENAULT ESPACE III, LAGUNA I, MASTER I, MASTER II, TRAFIC II, VEL SATIS 1.9D-3.0D 08.80-
numery OEM:
RENAULT      7701470910

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36597 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36597 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.