Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 37369 original imperium

Osłona, wał napędowy 37369 ORIGINAL IMPERIUM

37369 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

37369

Masa [g] 147
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 110
Średnica 1 [mm] 27
Średnica 2 [mm] 100
nr EAN 8033989138657

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 37369 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 27/100) (dł.110) (kpl.) pasuje do: AUDI A1, A3, A4 B5, A6 C5, Q2, Q3, Q5, TT; SEAT ALTEA, ALTEA XL, ARONA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II 1.0-3.6 02.90-
numery OEM:
AUDI      357498201A
SEAT      357498201A
SKODA      357498201A
VOLKSWAGEN      357498201A

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 37369 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 37369 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.