Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 71631 original imperium

Osłona, wał napędowy 71631 ORIGINAL IMPERIUM

71631 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
56.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

71631

Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 97
Masa [g] 129
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 20,5
Średnica 2 [mm] 65
nr EAN 8033989229102

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 71631 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 20,5/65) (dł.97) pasuje do: SUBARU FORESTER, IMPREZA 1.5/2.0/2.0D 02.02-03.12
numery OEM:
SUBARU      23222GA320
SUBARU      28023FC010
SUBARU      28323SA020
SUBARU      29323SA020

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 71631 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 71631 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.