Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 72139 original imperium

Osłona, wał napędowy 72139 ORIGINAL IMPERIUM

72139 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

72139

Masa [g] 124
Strona zabudowy Oś tylna
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 87,8
Średnica 1 [mm] 25,6
Średnica 2 [mm] 70
nr EAN 8033989229201

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 72139 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu tył/wewnątrz (fi: 25,6/70) (dł.87,8) pasuje do: ABARTH RITMO, FIAT REGATA, RITMO, SEAT IBIZA I, MALAGA, RONDA, TOYOTA COROLLA, RAV 4 I, RAV 4 II 1.0-2.0D 01.78-11.05
numery OEM:
TOYOTA      0443722090
TOYOTA      0443820240
TOYOTA      0443842010
TOYOTA      0443842150

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 72139 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 72139 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.