Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Napięcie [V] | 12 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Długość przewodu [mm] | 400 | |
nr EAN | 4028977585999 |
Dodatkowe informacje o produkcie Sonda lambda 7.02604.12.0 PIERBURG
CITROËN | 1618 48 | |
CITROËN | 1618 Z7 | |
CITROËN | 1628 HR | |
CITROËN | 9663278880 | |
OPEL | 8 55 408 | |
OPEL | 93180669 | |
PEUGEOT | 1618 48 | |
PEUGEOT | 1618 Z7 | |
PEUGEOT | 1628 HR | |
PEUGEOT | 9663278880 | |
VAUXHALL | 8 55 408 | |
VAUXHALL | 93 180 669 |
Zastosowanie Sonda lambda 7.02604.12.0 PIERBURG w samochodach:
Sonda lambda jest elementem układu wydechowego pojazdu wyposażonego w silnik spalinowy. Jej zadaniem jest pomiar stężenie tlenu w gazach spalinowych wykorzystujących się z silnika.
W samochodzie mogą występować dwie lub jedna sonda lambda. W przypadku występowania dwóch sond lambda mówi się o sądzie regulacyjnej i diagnostycznej albo montowanej przed i za katalizatorem. W przypadku występowania pojedynczej sondy lambda jest ona montowana zazwyczaj w kolektorze wydechowym silnika.
Zmierzona ilość pozostałego tlenu w gazach spalinowych pozwala na właściwy dobór mieszanki paliwowo powietrznej, a tym samym zminimalizowanie emisji szkodliwych substancji oraz maksymalne wykorzystywanie paliwa i procesie spalania.