Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator, QH Lip 179370 QUINTON
TOYOTA | 48531 10090 | |
TOYOTA | 48531 10100 | |
TOYOTA | 48531 10110 | |
TOYOTA | 48531 19495 | |
TOYOTA | 48531 19505 | |
TOYOTA | 48531 19515 | |
TOYOTA | 48531 19685 | |
TOYOTA | 48531 19696 | |
TOYOTA | 48531 19697 | |
TOYOTA | 48531 19698 | |
TOYOTA | 48531 19715 | |
TOYOTA | 48531 19825 | |
TOYOTA | 48531 19845 | |
TOYOTA | 48531 19885 | |
TOYOTA | 48531 22100 | |
TOYOTA | 48531 22110 | |
TOYOTA | 48531 22140 | |
TOYOTA | 48531 22160 | |
TOYOTA | 48531 22200 | |
TOYOTA | 48531 22550 | |
TOYOTA | 48531 22560 | |
TOYOTA | 48531 24010 | |
TOYOTA | 48531 24040 | |
TOYOTA | 48531 29345 | |
TOYOTA | 48531 29357 | |
TOYOTA | 48531 29375 | |
TOYOTA | 48531 29445 | |
TOYOTA | 48531 29505 | |
TOYOTA | 48531 29695 | |
TOYOTA | 48531 29705 | |
TOYOTA | 48531 29715 | |
TOYOTA | 48531 29735 | |
TOYOTA | 48531 29736 | |
TOYOTA | 48531 29835 | |
TOYOTA | 48531 29855 | |
TOYOTA | 48531 29865 | |
TOYOTA | 48531 29866 | |
TOYOTA | 48531 80002 | |
TOYOTA | 48531 80004 | |
TOYOTA | 48531 80035 |
Zastosowanie Amortyzator, QH Lip 179370 QUINTON w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.