Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel VECTRA A (J89) 1.6 (F19, M19) (1988.09-1993.05) 82km » BP1053 quinton
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.6 (f19, M19) (1988.09-1993.05) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP1053 QUINTON

BP1053 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21484, 21485

numer części:

BP1053

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:194,5
Wysokość [mm]:73,5
Grubość [mm]:20,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu:przygotowany dla wskaznika zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP1053 QUINTON

numery OEM:
VOLKSWAGEN      3B7698151
VOLKSWAGEN      8D0698151D
VOLKSWAGEN      8N0698151D
BMW      34111162884
BMW      34111165626
BMW      34111166161
BMW      34116753799
BMW      34116761246
CHRYSLER      05143230AA
CHRYSLER      5143230AA
MERCEDES-BENZ      0034202120
MERCEDES-BENZ      0034209120
MERCEDES-BENZ      2104200120
MERCEDES-BENZ      WA2104200120
BMW      34 11 1 162 884
BMW      34 11 1 165 626
BMW      34 11 1 166 161
BMW      34 11 6 753 799
BMW      34 11 6 761 246
MERCEDES-BENZ      003 420 2120
MERCEDES-BENZ      003 420 9120
MERCEDES-BENZ      210 420 0120
MERCEDES-BENZ      WA2 104 2001 20
VOLKSWAGEN      3B7 698 151
VOLKSWAGEN      8D0 698 151D
VOLKSWAGEN      8N0 698 151D

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP1053 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.