Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DB 355 008-261 hella

Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-261 HELLA

8DB 355 008-261 Klocki hamulcowe - komplet HELLA
hella 8DB 355 008-261
Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-261
8DB 355 008-261
188.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

21484, 21485, 7561D1115, 7561D682, T1135

numer części:

8DB 355 008-261

producent:

HELLA

Szerokość [mm] 194,5
Wysokość [mm] 73,5
Grubość [mm] 20,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Numer WVA 21484
System hamulcowy Teves
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 201-291
Techniczny numer informacyjny T1135
nr EAN 4082300352573

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-261 HELLA

Klocki hamulcowe 8DB 355 008-261 mają zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

BENTLEY

ARNAGE, CONTINENTAL coupe, CONTINENTAL FLYING SPUR, AZURE II, CONTINENTAL, ARNAGE coupe, MULSANNE

ROLLS-ROYCE

SILVER SERAPH, CORNICHE V, PHANTOM VII, GHOST I, PHANTOM VII Drophead Coupe, PHANTOM VII coupe, WRAITH

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

CHRYSLER

VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C

Numery OE klocków hamulcowych 8DB 355 008-261 producenta HELLA

BMW

1162884, 1165626, 1166161, 34111162884, 34111165626, 34111166161, 34116753799, 34116761246, 6753799, 6761246

MERCEDES-BENZ

0034202120, 0034209120, 2104200120, A0034202120, A0034209120, A2104200120

BENTLEY

3Z0698151, PC57341PA

AUDI

3B7698151, 8D0698151D, 8N0698151D

VOLKSWAGEN

3B7698151, 8D0698151D, 8N0698151D

CHRYSLER

05143230AA, 05143230AB, 5143230AA, 5143230AB, K05143230AA, K05143230AB

numery OEM:
AUDI      3B7698151
AUDI      8D0698151D
AUDI      8N0698151D
BMW      1162884
BMW      1165626
BMW      1166161
BMW      34111162884
BMW      34111165626
BMW      34111166161
BMW      34116753799
BMW      34116761246
BMW      6753799
BMW      6761246
CHRYSLER      05143230AA
CHRYSLER      05143230AB
CHRYSLER      5143230AA
CHRYSLER      5143230AB
CHRYSLER      K05143230AA
CHRYSLER      K05143230AB
MERCEDES-BENZ      0034202120
MERCEDES-BENZ      0034209120
MERCEDES-BENZ      2104200120
MERCEDES-BENZ      A0034202120
MERCEDES-BENZ      A0034209120
MERCEDES-BENZ      A2104200120
SEAT      3B7698151
SEAT      8D0698151D
SEAT      8N0698151D
SKODA      3B7698151
SKODA      8D0698151D
SKODA      8N0698151D
VOLKSWAGEN      3B7698151
VOLKSWAGEN      8D0698151D
VOLKSWAGEN      8N0698151D
BENTLEY      3Z0698151
BENTLEY      PC57341PA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-261 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 008-261 HELLA:

Grzegorz, Kraków
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super
Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.