Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP1208 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP1208 QUINTON

BP1208 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21974, 23130, 23131

numer części:

BP1208

producent:

QUINTON

Długość [mm]:146
Szerokość [mm]:54,7
Wysokość [mm]:54,7
Grubość [mm]:19,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP1208 QUINTON

numery OEM:
SEAT      1J0698151
SEAT      1J0698151A
SEAT      1J0698151B
SEAT      1J0698151H
SEAT      1J0698151J
SEAT      6Q0698151
SKODA      1J0698151
SKODA      1J0698151A
SKODA      1J0698151B
SKODA      1J0698151H
SKODA      1J0698151J
SKODA      6Q0698151
VOLKSWAGEN      1J0698151
VOLKSWAGEN      1J0698151A
VOLKSWAGEN      1J0698151B
VOLKSWAGEN      1J0698151H
VOLKSWAGEN      1J0698151J
VOLKSWAGEN      6Q0698151
AUDI      1J0698151
AUDI      1J0698151A
AUDI      1J0698151B
AUDI      1J0698151H
AUDI      1J0698151J
AUDI      6Q0698151
AUDI      1J0 698 151
AUDI      1J0 698 151A
AUDI      1J0 698 151B
AUDI      1J0 698 151H
AUDI      1J0 698 151J
AUDI      6Q0 698 151
SEAT      1J0 698 151
SEAT      1J0 698 151A
SEAT      1J0 698 151B
SEAT      1J0 698 151H
SEAT      1J0 698 151J
SEAT      6Q0 698 151
SKODA      1J0 698 151
SKODA      1J0 698 151A
SKODA      1J0 698 151B
SKODA      1J0 698 151H
SKODA      1J0 698 151J
SKODA      6Q0 698 151
VOLKSWAGEN      1J0 698 151
VOLKSWAGEN      1J0 698 151A
VOLKSWAGEN      1J0 698 151B
VOLKSWAGEN      1J0 698 151H
VOLKSWAGEN      1J0 698 151J
VOLKSWAGEN      6Q0 698 151
SEAT      1S0 698 151
SKODA      1S0 698 151
VOLKSWAGEN      1S0 698 151

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP1208 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.