Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6119842 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6119842 GIRLING

6119842 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21974, 23130

numer części:

6119842

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta ATE
Długość [mm] 146
Wysokość [mm] 54,7
Grubość [mm] 19,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
nr EAN 3322938162979

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6119842 GIRLING

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: AUDI A1, A1 ALLSTREET, A1 CITY CARVER, A3, SEAT ARONA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK 1.0-Electric 08.75-
numery OEM:
AUDI      176 698 151
AUDI      1J0 698 151
AUDI      1J0 698 151 A
AUDI      1J0 698 151 B
AUDI      1J0 698 151 J
AUDI      1JE 698 151 B
AUDI      1S0 698 151
AUDI      1S0 698 151 A
AUDI      1S0 698 151 C
AUDI      2Q0 698 151
AUDI      321 698 151 J
AUDI      5C0 698 151
AUDI      5C0 698 151 A
AUDI      6C0 698 151
AUDI      6Q0 698 151
AUDI      6R0 698 151 A
SEAT      176 698 151
SEAT      1J0 698 151
SEAT      1J0 698 151 A
SEAT      1J0 698 151 B
SEAT      1J0 698 151 H
SEAT      1J0 698 151 J
SEAT      1JE 698 151 B
SEAT      1S0 698 151
SEAT      1S0 698 151 A
SEAT      1S0 698 151 B
SEAT      1S0 698 151 C
SEAT      2Q0 698 151
SEAT      2Q0 698 151 A
SEAT      321 698 151 J
SEAT      5C0 698 151
SEAT      6C0 698 151
SEAT      6Q0 698 151
SEAT      6R0 698 151 A
SEAT      JZW 698 151 A
SKODA      176 698 151
SKODA      1J0 698 151
SKODA      1J0 698 151 A
SKODA      1J0 698 151 B
SKODA      1J0 698 151 H
SKODA      1J0 698 151 J
SKODA      1JE 698 151 B
SKODA      1S0 698 151
SKODA      1S0 698 151 A
SKODA      1S0 698 151 B
SKODA      1S0 698 151 C
SKODA      2Q0 698 151
SKODA      321 698 151 J
SKODA      5C0 698 151
SKODA      6C0 698 151
SKODA      6Q0 698 151
SKODA      6R0 698 151 A
SKODA      JZW 698 151 A
VOLKSWAGEN      176 698 151
VOLKSWAGEN      190 698 151
VOLKSWAGEN      1J0 698 151
VOLKSWAGEN      1J0 698 151 A
VOLKSWAGEN      1J0 698 151 B
VOLKSWAGEN      1J0 698 151 C
VOLKSWAGEN      1J0 698 151 H
VOLKSWAGEN      1J0 698 151 J
VOLKSWAGEN      1JE 698 151 B
VOLKSWAGEN      1S0 698 151
VOLKSWAGEN      1S0 698 151 A
VOLKSWAGEN      1S0 698 151 B
VOLKSWAGEN      1S0 698 151 C
VOLKSWAGEN      2Q0 698 151
VOLKSWAGEN      2Q0 698 151 A
VOLKSWAGEN      321 698 151 J
VOLKSWAGEN      5C0 698 151
VOLKSWAGEN      5C0 698 151 A
VOLKSWAGEN      6C0 698 151
VOLKSWAGEN      6C0 698 151 A
VOLKSWAGEN      6Q0 698 151
VOLKSWAGEN      6R0 698 151 A
VOLKSWAGEN      JZW 698 151 A
FAW-VW      180 698 151
FAW-VW      6QD 698 151
SVW      180 698 151
SVW      18D 698 151
SVW      6QD 698 151
BRILLIANCE      3501082
BRILLIANCE      SHZ3501082
zamienniki:
0 986 AB3 802
brak
BOSCH
168975
brak
VALEO
597282
brak
VALEO
35-0048
brak
KAGER
363702161201
brak
MAGNETI MARELLI
363702160330
brak
MAGNETI MARELLI
363702161111
brak
MAGNETI MARELLI
16326
brak
FEBI BILSTEIN
363702161258
brak
MAGNETI MARELLI
2313091
brak
TEXTAR
2313005
brak
TEXTAR
FQT1094
brak
FERODO
181184
brak
ICER
F 03B 150 284
brak
BOSCH
16480
brak
FEBI BILSTEIN
224740
brak
NK
V10-8109
brak
VAICO
37008 OE
brak
A.B.S.
8633.00
brak
REMSA
8633.02
brak
REMSA
8633.03
brak
REMSA
8633.04
brak
REMSA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6119842 GIRLING w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.