Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP130 QUINTON
ALFA ROMEO | 10548 26003 01 | |
ALFA ROMEO | 105482600301 | |
ALFA ROMEO | 60 712 608 | |
ALFA ROMEO | 60 714 402 | |
ALFA ROMEO | 60 714 404 | |
ALFA ROMEO | 60 723 585 | |
ALFA ROMEO | 60712608 | |
ALFA ROMEO | 60714402 | |
ALFA ROMEO | 60714404 | |
ALFA ROMEO | 60723585 | |
DAF | 502808 | |
DAF | 892349 | |
FIAT | 10 526 260 030025 | |
FIAT | 10 526 260 030030 | |
FIAT | 10 548 260 030125 | |
FIAT | 10 548 260 030130 | |
FIAT | 10526260030025 | |
FIAT | 10526260030030 | |
FIAT | 10548260030125 | |
FIAT | 10548260030130 | |
FIAT | 11 568 260 030130 | |
FIAT | 11568260030130 | |
FIAT | 60 712 608 | |
FIAT | 60 714 404 | |
FIAT | 60 723 585 | |
FIAT | 60712608 | |
FIAT | 60714404 | |
FIAT | 60723585 | |
OPEL | 16 05 147 | |
OPEL | 16 05 148 | |
OPEL | 16 05 204 | |
OPEL | 16 05 324 | |
OPEL | 1605147 | |
OPEL | 1605148 | |
OPEL | 1605204 | |
OPEL | 1605324 | |
OPEL | 90 297 400 | |
OPEL | 90297400 | |
PEUGEOT | 4248.91 | |
PEUGEOT | 424891 | |
SAAB | 13 582 800 | |
SAAB | 13582800 | |
SAAB | 16 837 400 | |
SAAB | 16837400 | |
SAAB | 8 910 499 | |
SAAB | 8 961 856 | |
SAAB | 8 993 230 | |
SAAB | 8 994 832 | |
SAAB | 891033 | |
SAAB | 8910499 | |
SAAB | 8961856 | |
SAAB | 8993230 | |
SAAB | 8994832 | |
SAAB | 9 101 916 | |
SAAB | 9 102 716 | |
SAAB | 9101916 | |
SAAB | 9102716 | |
TALBOT | 00 047 902 00 | |
TALBOT | 0004790200 | |
VOLVO | 3 343 838 | |
VOLVO | 31 000 219 | |
VOLVO | 31000219 | |
VOLVO | 33 438 380 | |
VOLVO | 3343838 | |
VOLVO | 33438380 | |
VOLKSWAGEN | 311 698 151 | |
VOLKSWAGEN | 311 698 151A | |
VOLKSWAGEN | 311 698 151B | |
VOLKSWAGEN | 311 698 151D | |
VOLKSWAGEN | 311698151 | |
VOLKSWAGEN | 311698151A | |
VOLKSWAGEN | 311698151B | |
VOLKSWAGEN | 311698151D |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP130 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.