Grubość [mm] | 15 |
Oznaczenie kontrolne | R90 Homologated |
Długość [mm] | 56 |
Ciężar [kg] | 0,56 |
Wysokość 1 [mm] | 53 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia |
System hamulcowy | ATE |
Numer WVA | 20009 |
Długość opakowania [cm] | 12,954 |
Szerokość opakowania [cm] | 8,636 |
Wysokość opakowania [cm] | 4,572 |
nr EAN | 5016687005271 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB3M FERODO
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
0060714404, 10514260030025, 10514260040225, 10526260030025, 10548260030125, 10564260030125, 105062600300, 105142600300, 105142600402, 105262600300, 105482600301, 105642600301, 116332600300, 60714404
34111102650, 34111103746, 34211103322, 342111033229, 34211111650
1605147
311698151A, 311698151B, 3116981151A
90135196335, 90135296301, 90135296335, 90135299700
891033
ALFA ROMEO | 0060 714 404 | |
ALFA ROMEO | 0060714404 | |
ALFA ROMEO | 105.14.26.003.00/25 | |
ALFA ROMEO | 105.14.26.004.02/25 | |
ALFA ROMEO | 105.26.26.003.00/25 | |
ALFA ROMEO | 105.48.26.003.01/25 | |
ALFA ROMEO | 105.64.26.003.01/25 | |
ALFA ROMEO | 105062600300 | |
ALFA ROMEO | 105142600300 | |
ALFA ROMEO | 105142600300/25 | |
ALFA ROMEO | 105142600402 | |
ALFA ROMEO | 105142600402/25 | |
ALFA ROMEO | 105262600300 | |
ALFA ROMEO | 105262600300/25 | |
ALFA ROMEO | 105482600301 | |
ALFA ROMEO | 105482600301/25 | |
ALFA ROMEO | 105642600301 | |
ALFA ROMEO | 105642600301/25 | |
ALFA ROMEO | 116332600300 | |
ALFA ROMEO | 60714404 | |
AUDI | 056 602 900 | |
AUDI | 056602900 | |
AUDI | 56602900 | |
BMW | 34 11 1 102 650 | |
BMW | 34 11 1 103 746 | |
BMW | 34 21 1 103 322 | |
BMW | 34 21 1 103 322 9 | |
BMW | 34 21 1 111 650 | |
BMW | 34111102650 | |
BMW | 34111103746 | |
BMW | 34211103322 | |
BMW | 342111033229 | |
BMW | 34211111650 | |
DAF | 502 808 | |
DAF | 502808 | |
DAF | 892 349 | |
DAF | 892349 | |
OPEL | 16.05.147 | |
OPEL | 1605147 | |
PEUGEOT | 4248.91 | |
PEUGEOT | 424891 | |
PORSCHE | 901 351 963 35 | |
PORSCHE | 901 352 963 01 | |
PORSCHE | 901 352 963 35 | |
PORSCHE | 901 352 997 00 | |
PORSCHE | 90135196335 | |
PORSCHE | 90135296301 | |
PORSCHE | 90135296335 | |
PORSCHE | 90135299700 | |
SAAB | 891.033 | |
SAAB | 891033 | |
TALBOT | 000 479 0200 | |
TALBOT | 0004790200 | |
TALBOT | 13582800 | |
TALBOT | 4790200 | |
VOLKSWAGEN | 311 698 151 A | |
VOLKSWAGEN | 311 698 151 B | |
VOLKSWAGEN | 3116981151A | |
VOLKSWAGEN | 311698151A | |
VOLKSWAGEN | 311698151B | |
LDV | 502808 | |
LDV | 892349 | |
LDV | GBO575 | |
LDV | GBP576 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB3M FERODO w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB3M FERODO:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.