Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP459 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP459 QUINTON

BP459 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21050

numer części:

BP459

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:61,8
Wysokość [mm]:61,2
Grubość [mm]:15,7
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP459 QUINTON

numery OEM:
OPEL      16 05 005
OPEL      16 05 006
OPEL      16 05 008
OPEL      16 05 026
OPEL      16 05 031
OPEL      16 05 047
OPEL      16 05 617
OPEL      16 05 687
OPEL      16 05 799
OPEL      16 05 879
OPEL      16 05 883
OPEL      16 05 924
OPEL      1605005
OPEL      1605006
OPEL      1605008
OPEL      1605026
OPEL      1605031
OPEL      1605047
OPEL      1605617
OPEL      1605687
OPEL      1605799
OPEL      1605879
OPEL      1605883
OPEL      1605924
OPEL      6 05 799
OPEL      605799
OPEL      90 251 457
OPEL      90 273 260
OPEL      90 421 528
OPEL      90 425 480
OPEL      90 485 138
OPEL      90 487 271
OPEL      90 540 177
OPEL      90251457
OPEL      90273260
OPEL      90421528
OPEL      90425480
OPEL      90485138
OPEL      90487271
OPEL      90540177
OPEL      91 92 125
OPEL      91 92 126
OPEL      91 92 128
OPEL      91 93 476
OPEL      91 95 058
OPEL      9192125
OPEL      9192126
OPEL      9192128
OPEL      9193476
OPEL      9195058
OPEL      92 01 354
OPEL      9201354
SAAB      4 837 241
SAAB      4837241
zamienniki:
223603
brak
NK
223604
brak
NK
223612
brak
NK
1501223603
brak
SBS
1501223604
brak
SBS
1501223612
brak
SBS

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP459 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.