Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 202 457 topran

Klocki hamulcowe - komplet 202 457 TOPRAN

202 457 Klocki hamulcowe - komplet TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

21050, 90487271

numer części:

202 457

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś tylna
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Grubość 1 [mm] 15,7
Liczba okładzin ciernych 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze znakiem bezpieczeństwa E

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 202 457 TOPRAN

numery OEM:
OPEL      16 05 687
OPEL      16 05 799
OPEL      16 05 879
OPEL      16 05 924
VAUXHALL      90273260
VAUXHALL      90421528
VAUXHALL      90485138
VAUXHALL      90540177
zamienniki:
597109
brak
VALEO
363702160649
brak
MAGNETI MARELLI
363702160653
brak
MAGNETI MARELLI
363702160270
brak
MAGNETI MARELLI
363702160271
brak
MAGNETI MARELLI
9480
brak
OPTIMAL
9537
brak
OPTIMAL
BP482
brak
QUINTON
223603
brak
NK
223604
brak
NK
1501223603
brak
SBS
1501223604
brak
SBS
V40-8019
brak
VAICO
V40-8019-1
brak
VAICO
0239 00
brak
KAWE
0239 10
brak
KAWE
36624/1 OE
brak
A.B.S.
601098
brak
VALEO
NP2046
brak
NATIONAL
RA.0389.0
brak
Raicam Industrie S.r.l.
MBP459
brak
QUINTON

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 202 457 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 202 457 TOPRAN:

2022-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.