Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD27 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD27 QUINTON

QCD27 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QCD27

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:181
Szerokość [mm]:34
Ilość żeber:6

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD27 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      46 544 615
ALFA ROMEO      46 742 884
ALFA ROMEO      55 184 474
ALFA ROMEO      55 187 707
ALFA ROMEO      55 215 574
ALFA ROMEO      60 815 929
ALFA ROMEO      71 747 796
FIAT      00 551 877 07
FIAT      46 544 615
FIAT      46 742 884
FIAT      55 184 474
FIAT      55 187 707
FIAT      55 215 574
FIAT      60 815 929
FIAT      71 747 796
LANCIA      46 544 615
LANCIA      46 742 884
LANCIA      55 184 474
LANCIA      55 187 707
LANCIA      55 215 574
LANCIA      60 815 929
LANCIA      71 747 796

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD27 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.