Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515818 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515818 RUVILLE/FAG

515818 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

515818

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 185,00
Szerokość [mm]: 33,00
Ilość żeber: 6
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515818 RUVILLE/FAG

KOŁO PASOWE RUVILLE 515818 ALFA ROMEO/FIAT/LANCIA 2.4JTD/JTDM
numery OEM:
ALFA ROMEO      46742884
ALFA ROMEO      55184474
ALFA ROMEO      55187707
ALFA ROMEO      55217328
ALFA ROMEO      60815929
ALFA ROMEO      71747796
FIAT      46742884
FIAT      55184474
FIAT      55187707
FIAT      55217328
FIAT      60815929
FIAT      71747796
LANCIA      46742884
LANCIA      55184474
LANCIA      55187707
LANCIA      60815929
LANCIA      71747796

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515818 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.