Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Bmw 5 (G30, F90) 520 i Mild-Hybrid (2020.07-???) 184km » QCD91 quinton
wybrany samochód: 
Bmw 5 (g30, F90) 520 I Mild-hybrid (2020.07-???) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy QCD91 QUINTON

QCD91 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON
quinton QCD91

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QCD91

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:124
średnica 2 [mm]:135
Ilość żeber:3
Ilość żeber:4
Szerokość [mm]:42

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD91 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      7 778 028
FIAT      46 516 096
FIAT      7 778 028
FIAT      71 711 983
FIAT      71 723 808
LANCIA      46 516 096
LANCIA      7 778 028
LANCIA      71 711 983
LANCIA      71 723 808

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD91 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.